Игралният дебют на израелския документалист Дани Розенберг, с привидно обърнатото си заглавие, е амбициозен лабиринт. Включен в програмата на Кан 2020, той вече е показван на няколко кинофестивала, ми...

Може ли един документален филм да лъже? И какво се крие зад неясното заглавие „Моят мексикански брецел”? Дебютантката Нурия Хименес прави творба, в която обработва неистини по кинематограф...

Който умее да чака, всичко му идва навреме. Потвърждение на тази мисъл е странното битие на „Уроци по немски“ на Павел Г. Веснаков. След фурора на Павел по фестивалите за късометражно кино...

Не се подвеждайте по заглавието да търсите кораб или море в четвъртия игрален филм на френския режисьор Гийом Брак „На абордаж”, който е включен в онлайн фестивала в Манхайм-Хайделберг сле...

„Убежището“ на Тяго Гедеш е филмът на месец ноември в онлайн фестивала за европейско кино ArteKino Festival и може да бъде гледан безплатно. Макар и малко дълъг, португалският ф...

Дванайсетият филм на Габриеле Мучино е първи в класацията на най-гледаните филми в Италия през тази година. За модел на „Най-хубавите години” служи шедьовърът на Еторе Скола „О...

С Possessor, втория си пълнометражен филм, канадецът Брандън Кроненбърг спечели двете най-желани награди на 53-тото издание на Каталонския международен фестивал за фантастично кино в Ситджес: за режис...

Няма гледане на компютър, което да замени удовлетворението от големия екран в пълна до пръсване зала в Ситджес. Освен – поне в този случай – възможността да върнеш пет пъти дадена сце...

Не знам на кого да препоръчам този филм. Направен е по всички правила на изкуството, ангажира с дълбоко усетени актьорски изпълнения, умен сценарий и ритъм, който не позволява да отместиш поглед. По р...

Франсоа Озон е един от най-плодовитите френски режисьори, чест гост на международни фестивали, където обира и множество награди. Година след последния си филм „По божията милост” той...

„Как си го запомнил?“, пита пианистът върналия се след десетилетия в чужбина приятел, докато свири на пиано мелодия от младостта им. „Не съм го запомнял, защото никога не съм го забр...

Не е ясно дали „Тенет“ е висококонцептуален екшън трилър, вдъхновен от богатата на тропи и чаровни клишета традиция на филмите за Джеймс Бонд, или най-амбициозният, но за жалост, неус...

„Социалната дилема“ е документален филм, чиято премиера бе през януари 2020 г. на фестивала „Сънданс“. Продуцент и разпространител е Netflix. Пред камерата на режисьора Д...

Къде е (и дали съществува) границата между перформативността и автентичността? Вернер Херцог, ексцентричният стоик натуралист на германското кино, поставя по очарователно непретенциозен и оригинален н...

След успеха на „Аз, Даниел Блейк”(„Златна палма" в Кан, 2016) английският режисьор Кен Лоуч отново се вълнува от експлоатацията на труда в Англия с 27-ия си игрален филм „Извин...

Новият филм на Ивайло Христов започва като мелодрама. Учителка в малко крайгранично селище е съкратена. Училището, което изглежда като бомбардирано в току-що отминала и изгубена война, е затворено. Тя...

Едно око примигва; плъзгащ се поглед размазва кичури коса в мека на пипане козина; гланцирана страница от списание отразява светлината, а заглавието на листа гласи: „Лотарията“. След това...

Седем години след изключителния успех на „Натюрморт“(2013), показан във Венеция в „Хоризонти“ и спечелил наградата за режисура, Уберто Пазолини отново е в същата програма и пле...

Куантан Дюпю започва кариерата си като музикант под псевдонима Mr. Oizo и завършва първия си филм с категоричното заглавие „Нефилм“ през 2001 г. Още тогава става ясно, че на френската сцен...

Малгожата Шумовска е едно от най-известните имена в съвременното полско кино, а филмите ѝ („Тяло“, „Лице“, „В името на…“) не пропускат фестивал без отли...

Между чувствения каубойски филм „Ездачът“ от Кан 2017 г. и предстоящия през 2021-ld блокбастър от вселената на Марвел със заглавие „Вечните“, Клоуи Джао представя третия с...