Някъде след средата на „Уроци по немски“ на Павел Г. Веснаков, когато сме започнали да разбираме, че решимостта на Никола (Юлиан Вергов) да напусне България е все по-разклатена, изник...
Преди 25 години най-касовите филми по света са „Умирай трудно 3“ и „Играта на играчките“, докато у нас кино почти не се произвежда. Въпреки това точно тогава Росица Вълкан...
Който умее да чака, всичко му идва навреме. Потвърждение на тази мисъл е странното битие на „Уроци по немски“ на Павел Г. Веснаков. След фурора на Павел по фестивалите за късометражно кино...
На хора като Ралица Асенова се пада да свършат част от най-тежката, но и най-важна задача да разпространят смисъла на киното извън гилдийно-фенските среди. Като координатор на програмата CinEd (C...
От филмите на Христо Симеонов има какво да се научи за тъжните последици от липсата на комуникация и разкъсаната връзка между хората – особено ако погледнем към най-маргинализираните от тях (&bd...
Трудно е да се сърдим на Рой Андершон. Каквото и да направи, знаем, че без него ще е много по-скучно – не само защото занаятчийският му почерк винаги ще светне като самотна светлина сред индустр...
Класически роман, адаптиран от символа на успелия мъмбълкор, при това с помощта на плеяда от звезди – тази предпоставка е толкова неслучайна, че елементарното подозрение налага Грета Гъруиг да о...
В своите медийни изяви покрай излизането на „Котка в стената“ Весела Казакова и Мина Милева настояват, че филмът е провокативен и се занимава с теми табу. Макар че рекламната полза от...
Как наистина се дава думата на другите, без да бъдат хванати в унищожителната примка на репрезентацията? Един от малкото успешни примери за артикулиране на другостта през последните години е „Пр...
„Рома“ е епитом на гузната съвест, която ще бъде големият победител на най-политизираната церемония по раздаване на Оскарите. В година, доминирана от все по-отчетливо надуване на либерални...
Ако има нещо, което може да съсипе така наречената (не и от самите румънци) „румънска нова вълна“, това ще бъде втренчването в панелно-битовия реализъм, колкото и добре да се котират най-х...
Подходът на Асгар Фархади прилича на опасното любопитство на героя на Дейвид Хемингс от „Фотоувеличение“ на Антониони. Дори от най-беззъбата ситуация Фархади може да извади огромни количес...
Можем да повярваме на Пол Шрейдър, когато казва, че му е дошло отвътре да прати героите си в левитация по средата на филма. Все пак това е същият човек, който години по-рано е сравнил трансцендентални...
Пол Томас Андерсън е сред малцината останали, чийто път в киното напомня на времената преди „смъртта на автора“, когато имаше режисьори с филми, които служат не само като доказателство, че...
По време на импровизираната теле-видео-пресконференция на последния фестивал в Кан някой пита Жан-Люк Годар какво мисли за „Изключителният (Моят Годар)“, а той не просто не отговори, а сяк...
„Лейди Бърд“ можеше и да бъде интересен филм.
Ако Лейди Бърд не мечтаеше за liberal arts образование като всяко освободено и леко лудо американско момиче от Западния бряг, ами наприм...
Враждебните реакции на актуалната власт в Израел спрямо „Фокстрот“ са повече от очаквани, но интересното противоречие е, че Самуел Маоз, макар и посланик на един друг Израел, който е...
За разлика от мнозина, които биха казали, че оставят филмите им да говорят сами за себе си, двата пълнометражни филма на Милко Лазаров – „Отчуждение“ и „Ага“ говорят само...
Ралица знае не само какво иска, но и какво може като режисьор. Нещо повече – знае къде е мястото й в целия объркан свят на киното. Нейните филми винаги и навсякъде са се радвали на реакция &bdqu...
Един от елементарните, но въпреки това понякога хитри трикове, когато не ти достигат вдъхновение, пари и/ли време в киното, е да пропуснеш някои елементи (връзки в сюжета или развитие на персонажите)...