„Защо хората правят филми?“, питам грузинската режисьорка Деа Кулумбегашвили тъкмо когато броячът на онлайн срещата отчита оставащите секунди от интервюто ни. „С всеки момент губим п...

Пълнометражният дебют на американката Карън Шиноре, „Мейдей“, може да бъде описан като опит за нова матриархална митология, която да измести прогнилия патриархат. Радикалността, закодирана...

Кариерата на Беноа Жако започва в началото на 70-те години на 20. век като асистент-режисьор на Маргьорит Дюрас, която той нарича свой ментор. Затова и не е изненадващо, че поредното заглавие от филмо...

Може ли любовта да съществува в условия на постоянно наблюдение? Възможно ли е първото влюбване да разгърне своята сила в свят, продължително лишаващ обитателите си  от лично пространство; в инст...

На 23 октомври 2002 г. в московския театър „Дубровка“ група въоръжени чеченци вземат за заложници цялата публика на мюзикъла „Норд-Ост“, изисквайки незабавно изтегляне на руска...

Почти всички от десетте най-касови филипински филма към момента са от последните 5 години и са проекти на продуцентската компания Star Cinema. (Като говорим за касовост, трябва да отчетем, че филипинц...

Това беше едно от най-кратките и ясни въведения на тазгодишното издание на „Черни нощи“: кадрите на симпатична еснафска романтика край океана и пред Айфеловата кула се сменят без преход с...

За „карикатурния реализъм“ на казахския режисьор и сценарист Адилхан Йержанов говорихме миналата година, когато седмият му пълнометражен игрален филм „Тъмен, тъмен човек“ се съ...

В едно прочуто стихотворение на Емили Дикинсън е описано как се прави поляна: стигат ти пчела, детелина и малко мечтателност. В новия филм на Далибор Матанич вместо мечтателност има страх, детелината...

Съвсем неотдавна талантливата чилийка Мариана ди Джироламо изигра млада жена в сложни отношения с майчинството в „Ема“ на Пабло Лараин. Ето я отново в такава роля, този път под друго име и...

Игралният дебют на израелския документалист Дани Розенберг, с привидно обърнатото си заглавие, е амбициозен лабиринт. Включен в програмата на Кан 2020, той вече е показван на няколко кинофестивала, ми...

Може ли един документален филм да лъже? И какво се крие зад неясното заглавие „Моят мексикански брецел”? Дебютантката Нурия Хименес прави творба, в която обработва неистини по кинематограф...

Не се подвеждайте по заглавието да търсите кораб или море в четвъртия игрален филм на френския режисьор Гийом Брак „На абордаж”, който е включен в онлайн фестивала в Манхайм-Хайделберг сле...

С Possessor, втория си пълнометражен филм, канадецът Брандън Кроненбърг спечели двете най-желани награди на 53-тото издание на Каталонския международен фестивал за фантастично кино в Ситджес: за режис...

Няма гледане на компютър, което да замени удовлетворението от големия екран в пълна до пръсване зала в Ситджес. Освен – поне в този случай – възможността да върнеш пет пъти дадена сце...

Не знам на кого да препоръчам този филм. Направен е по всички правила на изкуството, ангажира с дълбоко усетени актьорски изпълнения, умен сценарий и ритъм, който не позволява да отместиш поглед. По р...

Къде е (и дали съществува) границата между перформативността и автентичността? Вернер Херцог, ексцентричният стоик натуралист на германското кино, поставя по очарователно непретенциозен и оригинален н...

След успеха на „Аз, Даниел Блейк”(„Златна палма" в Кан, 2016) английският режисьор Кен Лоуч отново се вълнува от експлоатацията на труда в Англия с 27-ия си игрален филм „Извин...