“Падаме си по повредени протагонисти. По-интересно ми е да гледам провали, отколкото победи. Мисля, че повечето хора са така. По-голямо пътешествие е. По-вълнуващо е. Повредените хора също често...

Видим е стремежът на програматорите на Солунския кинофестивал да са в крак с най-актуалните събития и да участват пълноценно в текущите диалози. Много навременни и задоволителни са ретроспективите на...

Две от малкото налични рецензии за “Вечно бебе” наблягат на фабулата му, разказват какво се случва, какво не се случва в него и къде филмът похабява потенциала си. Умерено несъгласен съм,...

"Последното лице" (2016) на Шон Пен е определен почти единодушно от критиката и киноманите за най-лошия филм показан на миналогодишния фестивал в Кан. Но зрителят определено ще изгуби много,...

Мъж със състарено лице, сковани обноски и яростни сини очи иска да стане пазач на фара на скалист самотен остров. Героят на Майкъл Фасбeндер не крие, че трябва да заличи страшни и срамни спомени о...

Материалът е изготвен с финансовата подкрепа на Национален фонд „Култура”  Светецът, Чехов и Свръхчовекът "Рай" (2016 г.) на живия класик на руското кино Андрей Кончаловски е посв...

Материалът е изготвен с финансовата подкрепа на Национален фонд „Култура”  „На всяка цена” (Hell or High Water) възражда извечната борба за закон и справедливост в стар...

За съжаление „Лунна светлина“ най-вероятно ще остане в историята на киното основно с това, че е първата лента взела Оскар за най-добър филм без нито един бял човек в актьорския си състав....

Може би това е от филмите, които искат да възкресят един от най-мъртвите жанрове на Холивуд, отдавна изпели песента си в тази така изкуствена и претенциозна категория – мюзикъла, преживял вече с...

Флорънс Фостър Дженкинс е един от най-култовите образи от ХХ век в света на музиката. Тя обаче се прочува не с друго, а с поразително лошия си глас, абсурдната си амбиция да се изявява като оперна пев...

Част от субвертивната игра на Пол Верховен винаги е била да не дава ясни признаци колко сериозно се отнася към темите и героите във филмите си. И така, „Тя“ също може да се облагодетелства...

Каквото и да говори Оливие Асаяс, вдъхновението му от Кристен Стюарт е основната причина „Личен купувач“ да изглежда толкова жанров, дори мултижанров. Вкарването в кристалната логика на жа...

Новият филм на Николас Виндинг Рефн по дух е продължение на концептуалната игра с юдео-христянската символика, в която датският режисьор смело се хвърля в рамките на предишния си филм „Само Бог...

Ако една пеперуда може с мигновено трепване на криле тук да предизвика ураган на другия край на света, то какво могат да предизвикат с трепването на криле, мигли, дрехи милиарди пеперуди, птици,...

„По-шумно от бомби“ със завидна лекота показва сложната динамика, която може да се развие в рамките на едно „модерно семейство“. Норвежкият режисьор Йоаким Триер подготвя и под...

В екзистенциален план рядко етическото и естетическото се свеждат до  оценката на определен обект или феномен. Онтологичният въпрос, обаче винаги е бил, как точно се случва този „абсурден&l...

Корнелиу Порумбою е един от най-значителните представители на румънската нова вълна, въпреки че в последните години присъствието му в света на киното не е така ясно осезаемо, колкото това на неговия к...

Всяка година Холивуд произвежда поне един филм, който се превръща в символ на всичко сбъркано в холивудската фабрика за кино. Филм, който сякаш умишлено изкарва накуп всички недъзи на студийната систе...

Журналистиката в нейния автентичен вид е самотно занимание и не е за герои. Не е и за идеалисти. Но за какви хора е тогава? Какви трябва да са журналистите, за да изпълняват своята често периферна и...

„Тръмбо“ разказва вечната история за силата и безсилието на таланта и опитите на всяка система да го убие или направи по-силен. В тази процедура само една от страните може да опази достойн...

И двамата живеят в Щатите; и двамата са били номинирани за Оскар; и двамата работят самостоятелно с невъобразимо ограничени средства и до момента имат по един пълнометражен анимационен филм, в който с...