Този филм сте го гледали, но не знаете за какво се разправя в него. Всъщност знаете, разбира се, понеже сте съавтори на сценария, но когато – скоро след началото – се сетите накъде отива,...

„Аз, Тоня“ е филм-парад на насилието, почти във всичките му форми, в който ролите на жертва и насилник са преобърнати. Филмът е основан на истинската история на едно почти нечувано злодея...

“Хубаво време” на братята режисьори Бен и Джошуа Сафди е един от трите американски филма, които бяха включени в надпреварата за “Златната палма” на кинофестивала в Кан през 201...

Студ (2017) на литовския режисьор Шарунас Бартас е поетичен road-movie за войната, в ипостаса й на "зона" на колективна екзистенциална криза – радикално, трансгресивно и почти метафизично п...

В неделя се откри състезателната програма на Солунския кинофестивал, в която участват подбрани първи или втори филми на режисьори от последната година. Темата, която обединява тазгодишната селекция, е...

„Прекрасните дни в Аранхуес“ е вероятно най-обругаваният и потресаващ филм на Вим Вендерс, който ни връща към произведенията му от висшия порядък на „Погрешно движение&ldquo...

Това е историята на едно женско палто. Тя е толкова съвършено простичка и трагична, че може да се събере в недълго изречение. Телефонистка прибира от студа окаян музикант и му дава палтото си, оби...

Карла Симон е на 30, “Лятото на 1993-а” е пълнометражният ѝ дебют и – както в случая с Лаура Мора и “Да убиеш Хесус” – отправната му точка е смъртта н...

Хесус от пълнометражния дебют на Лаура Мора е името на млад наемен убиец, но и испанското звучене на Исус – в католическа Колумбия заглавието надали звучи стряскащо само в първата си ча...

Мъжът клони към четиресетте и наглед е адекватен и улегнал, макар това да се дължи повече на нещата, които казва и показва, отколкото на онези, което прави или може. Работата не му е мила, убеден...

Униформата има двойствен ефект: хем уеднаквява, хем разполага по-долу или по-горе в йерархията; отнема личното значение и придава “обективно” такова. В изключителния филм “К...

Жан Либон и Ив Инан правят Strip-Tease: програмата, която те разсъблича – старо и много популярно френско-белгийско телевизионно предаване с къде по-волна, къде по-неволна хумористична окрас...

Венецианският кинофестивал, някъде по средата си, се озари от един бисерен документален филм – британския „Моето поколение” на Дейвид Бати, показан извън конкурса. Неговият...

Тенът е ефирна обвивка, илюзорно свидетелство за здраве, за авантюри сред природата, за безгрижие на воля – не просто повърхност, но и нетрайна такава... “Тен” (2016), трети...

Някъде по времето, когато се пише този текст, „Бягай!“ вече може да се похвали като „най-успелия“ филм на годината със своите 630 % възвръщаемост на инвестицията. Този факт...

Понякога човек избира сам, а друг път се подчинява на чуждия избор. Дебютът на американката Ана Роуз Холмър “Несвяст” (2015) се занимава с една от най-интересните употреби на волята ме...

„Макала“ е лентата, която взе голямата награда на Седмицата на критиката – паралелна на основните конкурсни програми надпревара, чиято основна цел е да открива и събира на едно м...

Ако проблемът на немското кино се състои в неговия излишен педантизъм, то единственото лекарство е довеждането на излишъка до още по-абсурден излишък, до крайност, в която обичайното може да бъде...

Обичайно е филмовите версии на пиеси да излизат от пространствените ограничения, които сцената налага, най-малкото защото от киното се очаква повече динамика в това отношение – каквото в теа...

„Червената костенурка“ е първият пълнометражен анимационен филм, който е печелил награда на фестивала в Кан, въпреки или благодарение на специфичната атмосфера, която създава, поради т...

Материалът е изготвен с финансовата подкрепа на Национален фонд „Култура”  „Най-щастливият ден в живота на Оли Маки“ е дебютният пълнометражен филм на режисьора Юхо Куо...