За Любомир отношението към киното е морален въпрос, неразличим от отношението към живота. Тази интериоризация е свързана с много рискове, сред които навярно водещ е комуникацията с публиката &ndas...

Филмът „Възвишение“ е адаптирана версия на едноименния роман на Милен Русков. Даже адаптирана малко повече, отколкото е било нужно, за да се подсигури осъвремененото звучене на историята...

След прожекцията на “Тези дългокоси нощи” режисьорът Херардо Калагуи обясни, че филмът се вписва в нова вълна продукции във филипинското кино, които са базирани изцяло на материал, получен...

“Падаме си по повредени протагонисти. По-интересно ми е да гледам провали, отколкото победи. Мисля, че повечето хора са така. По-голямо пътешествие е. По-вълнуващо е. Повредените хора също често...

Рубен Йостлунд беше специален гост на Солунския кинофестивал и присъстваше на почти всички прожекции от ретроспективата си. Веднага си пролича склонността му да създава ситуации, които изкарват присъс...

“Синът на София” дава тон за характерното си разказване още с първата серия от кадри – детайлни портретни композиции, заснети от статична, перпендикулярна камера, малко в стила на Уе...

Видим е стремежът на програматорите на Солунския кинофестивал да са в крак с най-актуалните събития и да участват пълноценно в текущите диалози. Много навременни и задоволителни са ретроспективите на...

В неделя се откри състезателната програма на Солунския кинофестивал, в която участват подбрани първи или втори филми на режисьори от последната година. Темата, която обединява тазгодишната селекция, е...

Две от малкото налични рецензии за “Вечно бебе” наблягат на фабулата му, разказват какво се случва, какво не се случва в него и къде филмът похабява потенциала си. Умерено несъгласен съм,...

Веднъж, докато хранех два гълъба, забелязах как този, който се държеше агресивно спрямо другия, се плашеше от ръката ми, а другият, който просто кротко си кълвеше, доверчиво ме доближаваше. Веднага се...

Солунският международен фестивал се откри с тазгодишния носител на Златна мечка от Берлинале, а режисьорката Илдико Енеди е един от многото специални гости на фестивала, който в следващите дни ще пока...

„Прекрасните дни в Аранхуес“ е вероятно най-обругаваният и потресаващ филм на Вим Вендерс, който ни връща към произведенията му от висшия порядък на „Погрешно движение&ldquo...

Това е историята на едно женско палто. Тя е толкова съвършено простичка и трагична, че може да се събере в недълго изречение. Телефонистка прибира от студа окаян музикант и му дава палтото си, оби...

В началото на филма висок мъж с твърде разстроен вид ни обсипва с думи, показвайки среден пръст на камерите по кръстовища и улици, както обикновено правят само съмнително развеселените младежи. В...

"Последното лице" (2016) на Шон Пен е определен почти единодушно от критиката и киноманите за най-лошия филм показан на миналогодишния фестивал в Кан. Но зрителят определено ще изгуби много,...

Срещаме Петър и Кристина между успеха на „Слава“ (току-що избран за българско предложение за Оскар и с разпространение в двайсет кина в Италия) и очакването за „Бащата“, тр...

Хубавото на ученическите години е тяхната предвидимост. След десети клас идва единайсети, след него – дванайсети. Движението към по-горен клас в общия случай не изисква особени умения или ус...

В течение на три месеца през 2015-а заедно с двама сътрудници Фредерик Уайзман (1930) – който до 35-годишната си възраст е юрист, а после се превръща в кинодокументалист, посветен на из...

Вим Вендерс е направил обикновен филм. Обикновен американски филм с атлетични герои в лъснати до хлъзгавост диалози, които се изсулват от вниманието под звуците на приятна музика с елементи на неу...

Аниес Варда е родена в Белгия през 1928 г., започва връзката си с изкуствата през фотографията, натрупва в биографията си около 20 пълнометражни филма, от десетилетия живее на все същия прочут адр...

Карла Симон е на 30, “Лятото на 1993-а” е пълнометражният ѝ дебют и – както в случая с Лаура Мора и “Да убиеш Хесус” – отправната му точка е смъртта н...